2015 - 2016 навчальний рік
********************************************************************************
Новини для випускників 2015 р.
Міркуйте,
дорогі випускники!
Час летить........
*********************************************************************************
Графік проведення
ЗНО 2014 року
Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури проходитиме впродовж двох днів (І та ІІ сесії). Тестування з усіх інших предметів відбуватиметься в один день.
Дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2014 року:
Визначення результатів ЗНО
Обробка бланків відповідей та визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання учасників зовнішнього тестування здійснюватиметься з 4 червня по 7 липня 2014 року.
Перевірка тестових завдань з розгорнутою відповіддю (українська мова та література, іноземні мови, російська мова) буде проводитись з 5 червня по 21 червня 2014 року.
Оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання кожного учасника основної сесії буде здійснюватися у період з 19 червня до 8 липня 2014 року.
Апеляційні заяви від учасників тестування, яких не задовольнили отримані результати ЗНО, будуть розглядатись починаючи з 24 червня 2014 року.
Додаткова сесія ЗНО для учасників, які не змогли взяти участь у основній сесії тестування з поважних причин, пройде у період з 4 до 11 липня 2014 року.
На початку червня цього 2015 р., колегія МОН прийняла рішення про те, що абсолютно всі випускники шкіл України, здаватимуть ДПА в 2016 році безпосередньо у формі ЗНО. Також
дані нововедення стосуватимуться і всіх тих студентів, які здобувають
середню освіту у різноманітних ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації.
Слід відзначити, що обов’язковий перелік предметів, який необхідний
для сдачі зовнішнього незалежного оцінювання, залишиться незмінним. А це
означає, що обов’язкові предмети, необхідні для сдачі ДПА 2016 будуть наступними:
1. Українська мова;
2. Іноземна мова;
3. Історія України або математика.
3. Історія України або математика.
У випадку, якщо для вступу у вищий навчальн. заклад, випускникам
знадобляться інші предмети, а вірніше сертифікати з деяких інших
предметів, то вони матимуть можливість скласти ЗНО, при цьому, сдавати
ДПА із цих предметів не буде потреби.
Зі слів директора Українського центру з оцінювання якості
освіти І. Лікарчука, у 2016 році також будуть застосовуватися
двохрівневі по складності тести, для ДПА (ЗНО) з української літератури
та мови, а також з математики.
********************************************************************************
Новини для випускників 2015 р.
Правила вступу до ВНЗ - 2015: основні новації
Перший заступник міністра освіти Інна Совсун під час брифінгу в Будинку Уряду розповіла про основні новації умов прийому абітурієнтів до вищих навчальних закладів на 2015 рік, які затверджені Міністерством освіти і науки і будуть опубліковані після реєстрації у Міністерстві юстиції.
За словами заступника міністра нові умови прийому приймалися з урахуванням аналізу попередньої практики і проблем, які могли виникати при вступі, а також в світлі нового закону "Про вищу освіту", який наклав нові зобов’язання і права на всіх сторін майбутньої вступної кампанії.
Перший заступник Міністра зазначила, що умови прийому до вищих навчальних закладів на наступний рік містять ряд новацій. Зокрема, чітко встановлені обмеження на прийом сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання: виші прийматимуть у абітурієнтів сертифікати ЗНО лише поточного навчального року.
"Тобто абітурієнти, які здавали ЗНО в минулому році повинні будуть перереєструватися на проходження ЗНО знову - в 2015 році", - зазначила Совсун.
Вона також пояснила, що це правило пов’язане з декількома факторами. За її словами, запроваджена в 2010 році практика використання сертифікатів ЗНО попередніх років, була нелогічною.
"Результат ЗНО є рейтинговим, тобто він вимірює рівень знань вступника порівняно з рівнем інших вступників поточного навчального року. Тому оцінки двох років порівнювати нелогічно", - повідомила Інна Совсун.
Ще однією причиною запровадження однорічних сертифікатів є зміна методики розрахунку результатів зовнішнього незалежного оцінювання. Посадовець зазначила, що раніше в умовах прийому встановлювався мінімальний прохідний бал на рівні 124, а для профільних предметів – на рівні 140.
Українським центром оцінювання якості освіти було прийнято рішення про застосування у наступному році принципу "склав/не склав" для тесту ЗНО: тобто буде встановлюватися мінімальна кількість балів для ЗНО, і якщо абітурієнт її не набере, то тест вважатиметься не складеним.
"Тобто ті люди, які набирають меншу за необхідну кількість балів, не отримують сертифікат, а їх бали не переводяться в 200-бальну рейтингову шкалу", - наголосила Інна Совсун.
Результати учасників ЗНО, які отримають більшу ніж мінімальна визначена кількість балів, будуть визначені за рейтинговою шкалою від 100 до 200 балів, а це означає, що 101 бал – це вже прохідний бал, і дає право вступу до вищого навчального закладу.
Саме тому в умовах прийому до ВНЗ на 2015 рік немає встановлених мінімальних прохідних балів. Будь-хто, хто має сертифікат ЗНО, матиме право для участі у вступній кампанії. Ті, хто тест не складуть сертифікат ЗНО з певного предмета не отримають.
Разом з цим в умовах прийому збережено право для вищих навчальних закладів встановлювати мінімальний прохідний бал. Це надасть право "сильнішим" вишам встановити вищий прохідний бал для того, щоб спростити роботу із обробкою документів вступників, не приймаючи документи абітурієнтів з нижчими балами.
"Тому абітурієнтам, які будуть готуватися до вступу в 2015 році, треба уважно ознайомитися відповідною інформацією про прохідні бали, яка буде розміщена на сайтах вишів", - наголосила Інна Совсун.
Іншою новацією вступної кампанії, пов’язаною з новим законом "Про вищу освіту", є вимога про присвоєння різним складовим конкурсного бала певних коефіцієнтів в залежності від пріоритетності предмета. Перелік предметів, із яких потрібно пройти ЗНО, формується самими вузами.
"Залежно від того, який предмет є пріоритетом для вступу на ту чи іншу спеціальність, визначаються різні коефіцієнти. При цьому сума коефіцієнтів, які присвоюються кожній складовій, повинна бути не більша одиниці", - пояснила заступник міністра.
Посилання за темою:
- ▶ Усі випускники складуть єдиний тест з української
- ▶ Дворівневі тести ЗНО: особливості проведення
- ▶ Абітурієнти зможуть обирати складність тестів ЗНО
- ▶ В Україні зміниться система оцінювання тестів ЗНО
- ▶ Більше про проведення ЗНО в Україні
- ▶ Інші новини вступної кампанії до ВНЗ України
Використані джерела:
http://osvita.ua/test/43329/
http://osvita.ua/test/43035/
http://osvita.ua/test/program_zno/943/
дорогі випускники!
Час летить........
*********************************************************************************
До уваги майбутніх абітурієнтів!
Графік проведення
ЗНО 2014 року
Графік проведення зовнішнього незалежного оцінювання визначається згідно з затвердженим Міністерством освіти календарним планом підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів у 2014 році.
У 2014 році зовнішнє незалежне оцінювання проходитиме з 3 червня по 27 червня 2014 року.
У 2014 році зовнішнє незалежне оцінювання проходитиме з 3 червня по 27 червня 2014 року.
Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури проходитиме впродовж двох днів (І та ІІ сесії). Тестування з усіх інших предметів відбуватиметься в один день.
Дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2014 року:
Предмет (сесія)
|
Дата проведення
|
Іноземні мови (англійська, німецька, французька, іспанська)
|
3 червня
|
Українська мова і література (І сесія)
|
5 червня
|
Українська мова і література (ІІ сесія)
|
6 червня
|
Російська мова
|
10 червня
|
Математика
|
12 червня
|
Географія
|
14 червня
|
Біологія
|
16 червня
|
Фізика
|
18 червня
|
Історія України
|
20 червня
|
Хімія
|
23 червня
|
Всесвітня історія
|
25 червня
|
Світова література
|
27 червня
|
Визначення результатів ЗНО
Обробка бланків відповідей та визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання учасників зовнішнього тестування здійснюватиметься з 4 червня по 7 липня 2014 року.
Перевірка тестових завдань з розгорнутою відповіддю (українська мова та література, іноземні мови, російська мова) буде проводитись з 5 червня по 21 червня 2014 року.
Оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання кожного учасника основної сесії буде здійснюватися у період з 19 червня до 8 липня 2014 року.
Апеляційні заяви від учасників тестування, яких не задовольнили отримані результати ЗНО, будуть розглядатись починаючи з 24 червня 2014 року.
Додаткова сесія ЗНО для учасників, які не змогли взяти участь у основній сесії тестування з поважних причин, пройде у період з 4 до 11 липня 2014 року.
*********************************************************************************
До уваги майбутніх абітурієнтів!
4 січня 2013 року розпочато реєстрацію осіб, які виявили бажання взяти участь у зовнішньому незалежному оцінюванні. Абітурієнти матимуть можливість подати реєстраційні документи до 5 березня.
***
3 червня | хімія |
5, 6 червня | українська мова і література |
8 червня | іноземні мови (англійська, німецька, французька, іспанська) |
10 червня | російська мова |
12, 13 червня | математика |
15 червня | географія |
17 червня | всесвітня історія |
19, 20 червня | історія України |
22 червня | фізика |
25 червня | біологія |
27 червня | світова література |
Додаткова сесія 4 – 11 липня
Звертайтесь на сайт http://testportal.gov.ua/
ПОРАДИ БАТЬКАМ
1. Контролюйте, скільки спить ваш син чи донька. Регулярне недосипання небезпечне для психіки, послаблює імунітет і загострює хронічні захворювання дітей.
2. В екзаменаційний період дуже важливе харчування випускників. Воно має бути повноцінним. Підліткам слід давати продукти, які містять вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. У натуральному вигляді є в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, волоських горіхах.
3. Споживання на добу до 8 склянок рідини позитивно впливає на організм, зокрема, покращується робота нирок, вони краще протидіють урологічним інфекціям. При цьому і корисно пити звичайну воду, натуральні соки. Вживання кави не підвищує працездатності, і підсилює стрес, викликає сильну сечогінну дію, що призводить до зневоднення організму і підвищеної роздратованості.
4. Звертайте увагу на посуд, з якого їдять ваші діти. Краще, аби він був золотавий. Цей колір заспокоює нервову систему, концентрує увагу, покращує настрій і пам'ять.
5. Частіше спілкуйтеся зі своїми дітьми, переймайтеся їхніми проблемами, допомагайте розв'язувати їх. Займіть позицію «друга» для своїх синів і дочок.
ПОРАДИ ВИПУСКНИКАМ
1. Вчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок наказує виробляти гормони стресу на будь-який подразник, що загрожує нашому спокою
2. Використайте найпростішу йогівську вправу. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть їх у боки, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на одну біля пупка (ліва рука знизу). Ваш мозок насичується киснем і заспокоюється.
3. Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему.
4. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам вдається впоратися із хвилюванням.
5. Живіть активно. По-перше, активні рухи не дають накопичуватися адреналіну, по-друге, відволікають від негативних думок: «Я не здам», «Я не знаю» тощо.
6. Стежте за пульсом - його оптимальна частота розраховується за формулою: 180 мінус ваш вік.
7. Не одягайте на екзамен червоний одяг. Цей колір підвищує кров'яний тиск, він небезпечний для гіпертоніків. Коли людина сидить у кімнаті, де багато червоних предметів, то вона починає безпричинно дратуватися. А коли людина одягає червоні речі, то навпаки, в неї додається бадьорості й активності. Тобто якщо ви одягнете на екзамен червону річ, то почуватиметеся впевненіше, але в екзаменатора ваш вигляд викликатиме роздратування.
ПІДГОТОВКА ДО ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ та ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Спочатку підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зручно розташуйте необхідні підручники, посібники, зошити, папір, олівці. Можна ввести в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.
Складіть план занять. Плануючи кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете. Не взагалі: «трохи позаймаюся», а які саме розділи і теми.
Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того матеріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.
Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.
Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам'ятати напам'ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записувати. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.
Як запам'ятовувати матеріал. Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому матеріал краще розбити на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й узагальнювати, виражати головну думку однією фразою.
Не слід квапитися, за будь-яку ціну запам'ятовувати складний текст, не розібравшись у його внутрішніх зв'язках, не зрозумівши міркувань автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.
Використовуйте асоціації. Метод локальної прив'язки полягає у побудові для ряду, що запам'ятовується, об'єктів іншого ряду — опорного, з добре знайомих або легких для вивчення об'єктів. Таким опорним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці тощо. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи заучуваного ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв'язків — озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали матеріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.
Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам'ятати. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.
Конспектування. Виявляється, текст можна сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми — «зірки», «дерева», «дужки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам'ятовування значно покращуються через образність запису.
Таким чином, вам необхідно розбити великий текст не більш ніж на 7 частин, зв'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і завчити їх.
У системі заучування матеріалу важливу роль відіграє повторення.
Виконуйте якомога більше різних опублікованих тестів з якогось предмета. Ці тренування ознайомлять вас із конструкціями тестових завдань.
Тренуйтеся із секундоміром у руках, засікайте час виконання тестів. Готуючись до іспитів, ніколи не думайте, що не впораєтеся із завданням, а навпаки, подумки малюйте собі картину тріумфу.
Залиште один день перед іспитом на те, аби знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на складніших питаннях.
ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНО
Для того, щоб у кризовій ситуації не втрачати голови, необхідно не ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто чекати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися до іспитів заздалегідь, помалу, по частинах, спокійно.
Якщо дуже важко зібратися з силами і з думками, спробуйте запам'ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу.
Щодня виконуйте вправи на зняття напруження, втоми, на розслаблення.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВТОМИЛИСЯ ОЧІ?
Виконайте дві будь-які вправи:
• погляньте по черзі вгору-вниз (25 с), ліворуч-праворуч (15 с);
• напишіть очима своє ім'я, по батькові, прізвище;
• фіксуйте погляд то на віддаленому предметі (20 с), то на аркуші паперу перед собою (20 с);
• намалюйте очима квадрат, трикутник — спочатку за годинниковою стрілкою, потім навпаки.
РЕЖИМ ДНЯ
Поділіть день на три частини:
• готуйтеся до іспитів 8 годин на день;
• займайтеся спортом, гуляйте, сходіть на дискотеку, потанцюйте — 8 годин;
• спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після обіду.
ЯК КРАЩЕ ХАРЧУВАТИСЯ
Харчування має бути 3—4-разовим, калорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна порада: перед іспитами не слід наїдатися.
ЯК ЛЕГШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУВАТИ
1. Не завжди що більший обсяг матеріалу, то важче його запам'ятати. Великий уривок вивчати корисніше, ніж короткий вислів.
2. Запам'ятати легше те, що розумієш.
3. Розподілене заучування краще від концентрованого. Учіться з перервами, а не все підряд, краще помалу, ніж одразу.
4. Більше часу витрачайте на повторення по пам'яті. Це ефективніше за просте багаторазове читання.
5. Якщо працюєте із двома матеріалами — великим і меншим — розумно починати з більшого.
ЯК ПІДТРИМАТИ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ
1. Чергуйте розумову і фізичну працю.
2. У гімнастичних вправах перевагу слід віддавати перекиду, свічці, стійці на голові, оскільки посилюється притік крові до клітин мозку.
3. Бережіть очі, робіть перерву кожні 20-30 хвилин (відвести очі від книги, поглянути вдалину).
4. Мінімум телепередач та роботи за комп’ютером!
ЯК УНИКНУТИ ХВИЛЮВАНЬ
1. Запишіть на аркуші паперу, що вас непокоїть. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. Доти, можливо, проблема вирішиться сама собою або її вже розв'яжете ви.
2. Запитаєте себе: «Чи допомагає хвилювання впоратися із ситуацією?». Коли ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що дійсно могло б зарадити.
3. Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним або нею. Удвох ви, напевно, придумаєте розумний план, як впоратися з вашими хвилюваннями.
4. Пам'ятайте: занепокоєння — це емоція, а не метод вирішення проблем.
5. Якщо ваші переживання стали нав'язливими, зверніться до шкільного психолога.
Наведемо декілька універсальних рецептів для успішнішої тактики виконання тестування.
Зосередьтеся! Після виконання попередньої частини тестування (заповнення бланків), коли ви з'ясували всі незрозумілі для себе моменти, спробуйте зосередитися і забути про людей довкола. Для вас мають існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час тесту. Кваптеся без поспіху! Жорсткі рамки часу не мають впливати на якість ваших відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте запитання двічі і переконайтеся, що ви правильно зрозуміли його суть.
Почніть із легких завдань! Почніть відповідати на ті запитання, в яких ви не сумніваєтеся, не зупиняйтеся на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ви заспокоїтеся, думки стануть яснішими і чіткішими, увійдете до робочого ритму. Ви ніби звільнитеся від нервозності, і вся ваша енергія потім спрямується на складніші запитання.
Пропускайте! Треба навчитися пропускати складні або незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тексті завжди знайдуться такі запитання, з якими ви неодмінно впораєтеся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що ви не дійшли до «своїх» завдань, а застрягли на тих, які викликають ускладнення.
Читайте завдання до кінця! Не прагніть зрозуміти умови завдання «за першими словами» і добудувати кінцівку у власній уяві. Це певний спосіб припуститися прикрих помилок в найлегших запитаннях.
Думайте лише про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забудьте, все, що було в попередньому. Зазвичай завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному, як правило, не допомагають, а лише заважають концентруватися і правильно вирішити нове завдання. Ця порада дає й інший безцінний психологічний ефект — забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося заважким). Думайте лише про те, що кожне нове завдання — це шанс набрати бали.
Виключайте! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах, а не на всіх п'яти-семи (що набагато важче).
Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях («перше коло»). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над складнішими, які спочатку довелося пропустити («друге коло»).
Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймні, аби встигнути переглянути і помітити явні помилки.
Вгадуйте! Якщо ви не впевнені у виборі відповіді, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь, то інтуїції слід довіряти! При цьому вибирайте такий варіант, який, на ваш погляд, більш імовірний.
Не засмучуйтеся! Прагніть виконати всі завдання, але пам'ятайте, що на практиці це нереально. Враховуйте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, і кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки.
(http://school124.edu.kh.ua/psihologchna_sluzhba/psihologichna_pidgotovka_do_zno_ta_dpa_rekomendacii/)
Спасибо большое за полезный пост!
ВідповістиВидалитиМогу от себя, кстати, поделиться ссылкой на 4 онлайн-теста ЗНО. Вот: http://zno.ua/online-testi-zno.html. Надеюсь, тоже пригодятся в процессе подготовки
Дякую, але цей сайт не відкривається. З повагою Л.Г.
Видалити