пʼятниця, 12 червня 2015 р.


     На засіданні кафедри вчителів природничого циклу Запорізького колегіуму "Елінт" були заслухані такі питання:
  • Аналіз проведення екологічного  марафону «Довкілля – 2015» та місячника «Краса Землі моєї!».                                              
  • Звіт про роботу кафедри за 2014 - 2015 н.р.                                                                                         Гера О. М. повідомила, що цікавим, як завжди,  проходив предметний  місячник «Краса Землі моєї!» та екологічний марафон "Довкілля - 2015". Упродовж  квітня учні взяли активну участь у різноманітних конкурсах, акціях: «Парки – легені міст та сіл», «Екологічний вектор»,  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня» та Міжнародному інтерактивно-природничому конкурсі «Колосок».    За цей період було проведено  конкурс фотографій «Вікно в природу», в якому  найактивнішим став 6-В клас. У виставці кімнатних квітів «Краса на підвіконні»  переможцями стали учні 5-Б, 10-А та 10-Б кл. Свою творчість учні проявили у конкурсі  на написання власних віршів на екологічну тему.  Переможцем стала  Гаркуша Ганна, учениця  9-А, «Бережіть природу» та Дмитрієва Дар’я (10-Б)  «Птицы високо летают». Розроблено рекомендації для учнів та їх батьків : «Сонце – друг чи товариш?», «Готуємось до ДПА правильно»,  засідання центру учнівського самоврядування «Еколог» на тему « Вода в житті людини».
  Учні колегіуму були учасниками    районного    конкурсу «Довкілля і людина» в номінації  «Екологічний проект»   під керівництвом вчителя біології Бозаджиєвої Ю.О.  і вчителя географії Гери О.М. та  мали призові місця . За проект  «Парниковий ефект» Небаба Максим  і Єфименко Микита (11-Б кл.) зайняли І місце, Здебська Олександра (9-Б кл.) за проектНезвичайні джерела енергії»  - ІІ місце, Муковоз Ольга (10-А кл.) за проект «Кодекс сонця» - ІІ місце, Якушева Анастасія за проект «Джерела електроенергії»  - ІІІ місце.  А в міському конкурсі «Довкілля і людина» Небаба М. і Єфименко М. посіли ІІ місце.        
      Найактивнішими були вчителі:   Ю.О. Бозаджиєва, І.А.Авраменко, О.М. Гера, О.П.Макарова,  Л.Г. Білоусенко,    члени клубів «Еколог»,  «Медичний» та учні  5-А, 5-В, 6-А, 6-В та 10-А класів.
   Під час проведення Місячника колегіанти проявили інтерес до навколишнього середовища, показали свій інтелектуальний рівень, творчі здібності, кмітливість, а найголовніше, що вони справжні патріоти Батьківщини, яким не байдужа доля  рідної  Землі, домівки, показали готовність оберігати та  любити природу.
   
                                           
        Білоусенко Л.Г. (керівник кафедри) проаналізувала роботу кафедри за 2014-29015 н.р. 
    Людмила Григорівна відмітила, що кафедра  природничого циклу Запорізького колегіуму «Елінт» працювала над  вирішенням науково-методичної проблеми   «Активізація пізнавальної діяльності учнів на  основі  життєтворчості  та компетентнісно  зорієнтованого підходу   до   навчання». Ця проблема органічно поєднувалась із запровадженням у практику роботи елементів інноваційних технологій: проектування,  особистісно зорієнтованого навчання  в умовах нового Держстандарту, проблемного навчання, мультимедійних технологій, науково-дослідницької діяльності та реалізацією профільного навчання, тому вона узгоджується з методичною темою колегіуму, району і міста.  
    За 2014-2015 н. р. значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання, посилилась увага до пошуку ефективних форм і методів навчання  та до використання мультимедійних технологій, покращились  кількісні  і якісні результати знань колегіантів  у  ІІІ - ІV етапах Всеукраїнських  учнівських олімпіадах та конкурсу  науково-дослідницьких робіт з біології членів МАН. А це дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із науково-методичної проблеми кафедри  в основному виконано. 
     Однак поряд з позитивними результатами в роботі кафедри є низка проблем, серед яких:
  - об’ємний програмний матеріал природничих наук, складна термінологія, мала кількість годин в 10-11 кл, складність викладання предметів природничого циклу в гуманітарних класах (відсутні підручники для філологічного, суспільно-гуманітарного профілів) роблять важкими ці дисципліни, тому треба інтенсивніше  впроваджувати компетентнісний особистісно-орієнтований  підхід у освітній процес з використанням інноваційних педагогічних технологій та методик навчання;
   - значні труднощі при виконанні завдань практичного характеру (10-11 кл.).
Враховуючи ці недоліки, діяльність  кафедри  буде спрямована на вирішення таких основних завдань: 
  •  продовжити роботу по розвитку   пізнавальної діяльності на основі життєтворчості, компетентнісно зорієнтованого та діяльнісного підходів  при викладанні природничих дисциплін;    
  •  урізноманітнювати види діяльності учнів, впроваджуючи інноваційні педагогічні технології навчання, удосконалювати  використання ІКТ на уроках та позаурочних  заходах  через методичний супровід в ході реалізації Державних освітніх стандартів;
  • виявляти творчий потенціал учнів, створювати індивідуальні програми для обдарованих дітей;
  • здійснення  інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення вчителів;
  • сприяти популяризації педагогічних знахідок, ширше висвітлювати в засобах масової інформації досягнення педагогічного  досвіду вчителів  і залучати кращих із них  до участі в аукціонах, виставках, конкурсах, семінарах тощо.

      Людмила Григорівна подякувала членам кафедри за активну і плідну  роботу та побажала гарного відпочинку,
                      міцного здоров'я і нових творчих успіхів!
     

Загальна кількість переглядів